• r01
  • r02
  • r03
  • r04
  • r05
  • r06

Ρομποτική

Το πρόγραμμα Εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO Mindstorms  είναι σχεδιασμένο για τους μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Η συμμετοχή  στην δραστηριότητα κατασκευής ενός λειτουργικά αυτόνομου ρομπότ  βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν εμπειρικά τις έννοιες που κρύβονται πίσω από τα φυσικά μεγέθη.

Ταυτόχρονα εισάγονται , στο ειδικό προγραμματιστικό περιβάλλον και διδάσκονται τεχνικές κατασκευής μοντέλων. Οι δραστηριότητες που εκπονούν, βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν εμπειρικά τις έννοιες της απόστασης, του χρόνου, της ταχύτητας & της μάζας.

Ταυτόχρονα τα παιδιά προετοιμάζονται για να συμμετάσχουν, αν το θελήσουν, στον  ετήσιο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής ειδικά για μαθητές Γυμνασίου, ένα βήμα πριν την παγκόσμια Ολυμπιάδα της διεθνής Οργάνωσης WRO. Οι μαθητές που θα ξεχωρίσουν εκεί, εισάγονται αυτόματα στις σχολές που επιθυμούν!

Έννοιες και γνωστικά αντικείμενα που καλύπτονται είναι:

  • Φυσική (κίνηση, τριβή, ενέργεια, πίεση, δυνάμεις)
  • Μαθηματικά-Γεωμετρία (αναλογίες, μεγέθη, περίμετρος, γωνίες, εμβαδά)
  • Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, ευστάθεια κ.α.)
  • Προγραμματισμός (αισθητήρες, αλγοριθμική αντίληψη, ψηφιακή νοημοσύνη)

Τα μαθήματα ρομποτικής ακολουθούν το μοντέλο εκπαίδευσης S.T.E.M. Ο όρος “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο των αντικειμένων της Φυσικής, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Το συγκεκριμένο μοντέλο ενοποιεί όλα αυτά τα γνωστικά αντικείμενα σε μία ενιαία αντίληψη αποφεύγοντας έτσι τον κατακερματισμό.

Προσωπικές ικανότητες που αναπτύσσονται:

  • Αυτοπεποίθηση - Αυτοεκτίμηση (επίτευξη στόχων, θετική ανατροφοδότηση)
  • Ορθολογική σκέψη (σχεδίαση, συναρμολόγηση, προγραμματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση)
  • Δημιουργικότητα - Φαντασία (διαχείριση χρόνου, έργου και πόρων)
  • Δεξιότητες επικοινωνίας (συνεργασία στην ομάδα)
  • Αντίληψη - Παρατηρητικότητα (εύρεση και διαχείριση σφάλματος σε στάδια συναρμολόγησης και προγραμματισμού)
  • Καινοτομία - ερευνητικό πνεύμα (νέες ιδέες Έννοιες και γνωστικά αντικείμενα που καλύπτονται είναι:
  • Φυσική (κίνηση, τριβή, ενέργεια, πίεση, δυνάμεις)
  • Μαθηματικά-Γεωμετρία (αναλογίες, μεγέθη, περίμετρος, γωνίες, εμβαδά)
  • Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, ευστάθεια κ.α.)
  • Προγραμματισμός (αισθητήρες, αλγοριθμική αντίληψη, ψηφιακή νοημοσύνη)

Robot kids (9-10 ετών)

Υλικό-λογισμικό (WeDo 2.0 Advanced, Scratch, SPIKE Prime)

Στο επίπεδο αυτό οι μαθητές με την βοήθεια των μηχανοκίνητων μοντέλων της LEGO® και τα ειδικά διαμορφωμένα σενάρια σχετικά με την ενέργεια, την ανακύκλωση, τη βιολογία, τα φυσικά φαινόμενα, τον πλανήτη, το διάστημα κλπ. οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν δίνοντας "ζωή" στις δημιουργίες τους.
Για τον προγραμματισμό χρησιμοποιείται το επίσημο λογισμικό της LEGO® και το ελεύθερο λογισμικό Scratch, με την βοήθεια των οποίων οι μαθητές αναπτύσσουν την αλγοριθμική τους σκέψη, μαθαίνοντας έννοιες όπως: μεταβλητές, δομή αλγορίθμου, συνθήκες επιλογής, δομή επανάληψης, διάδραση με τον χρήστη

Προχωρώντας στο επόμενο επίπεδο οι μαθητές εξοικειώνονται και με το νέο εκπαιδευτικό πακέτο της LEGO® SPIKE Prime, το οποίο παρέχει περισσότερους κινητήρες, αισθητήρες και εντολές προγραμματισμού δίνοντας τους αμέτρητες επιλογές για την υλοποίηση του σεναρίου-project τους.

Robot teen (11+ ετών)

Υλικό-λογισμικό (Lego Mindstorms EV3, SPIKE Prime)

Οι μεγαλύτεροι πλέον μαθητές ασχολούνται με πιο σύνθετες κι απαιτητικές κατασκευές χρησιμοποιώντας την ναυαρχίδα της LEGO®, το πακέτο EV3. Έχοντας πλέον στην διάθεση τους πολλούς αισθητήρες (κίνησης, χρώματος, αφής κλπ.) και μοτέρ, καλούνται να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν τα δικά τους ρομπότ. Μέσα από το επίσημο λογισμικό της LEGO® και δικών μας ειδικών προγραμμάτων, οι μαθητές πειραματίζονται προσπαθώντας να λύσουν με το ρομπότ που κατασκεύασαν πάσης φύσεως προβλήματα της μηχανικής, της φυσικής και της γεωμετρίας.

Κάθε χρόνο οι μαθητές του επιπέδου Robo-Expert παίρνουν μέρος στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής! Άξια αναφοράς είναι η επιτυχία των ομάδων στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2019 και συγκεκριμένα της ομάδας IT-Robotics που με την υλοποίηση του "Έξυπνου σπιτιού" πήρε την 5η θέση στην Πανελλήνια κατάταξη.